Brak klientów – jak temu zaradzić?

W dobie kryzysu niemal każda branża boryka się z problemem braku popytu. Szczególnie branże gastronomiczne. Ludzie już nie tak chętnie jedzą w restauracjach, rezygnują z przyjęć i liczą każdą złotówkę wydaną na tego typu rozrywki. Oczywiście odbija się to na producentach tych rozrywek, gdyż niskie zainteresowanie klientów potrafi doprowadzić do ruiny nawet najlepszą firmę. Co więc możemy zrobić?

Istnieje wiele sposobów, wymienimy kilka z nich:

  • przywiązanie klienta do naszej marki – zadowolony nie odejdzie od nas, choćby miało go to trochę kosztować

  • promocja naszej marki – nie pozwólmy, aby klienci o nas zapomnieli, używajmy wszelkich środków jak np. portale społecznościowe, fora tematyczne itp.

  • eventy firmowe, promocje produktów i usług, udział w targach

  • doszkalanie pracowników

  • badania rynkowe

  • połączenie sił z inną tego typu firmą

  • poszukiwanie nowych rynków zbytu.

Starajmy się ludzi zainteresować tym, co chcemy im zaoferować. Wykorzystujmy wszelkie dostępne nam środki i metody działania. Postarajmy się trafić do każdej grupy społecznej, zawodowej i wiekowej. Stwórzmy taką ofertę, aby każdy znalazł w niej coś dla siebie. I jeszcze bardzo ważne – starajmy się rozszerzyć swoją działalność, abyśmy zawsze mieli coś w zastępstwie.